Posted by : Ayie|Phrofile Tuesday 19 July 2011

Assalamualaikum suma! Aku tak tahu lah kenapa aku masih ada lagi menaip untuk blog ni. Serious aku bosan, lagi pun sape je nak baca blog ni. Nak saje aku delete bookmark kat Google Tabs ni. Aku hairan, kenapa aku still bukak blog ni.

Berbalik kepada title post, meh sini aku nak tunjuk korang, tengok ni :



Dapat tengok tak? Tu yang warna merah tu. Aku hairan kenapa tetibe penuh lak kan, padahal aku install suma dekat ( DISK (D:) ).. Runsing kepala aku, dah la dari hari ke hari makin lama makin sikit. Virus jenis apa lah pulak zaman sekarang kan. Mentang-mentanglah aku tak pakai anti-virus langsung. 

Cerita lain pulak, aku ada gak dapat alert msg ntah dari mana ntah, dia cakap "Congratulation n blalala" , ish gila siot laptop ni. Terdedah kepada spammer2. 

Lagi satu, kekadang, ada lak aku dengar bunyi lagu ntah dari mana datang, nak kata aku bukak youtube tak ada pulak. Time tu tak bukak browser ape-ape pun, tetibe ada lagu Wonder Girls seterusnya music sentimental. pelik aku.

Ok, bye! Nak instal Microsoft Security Essential! :) 

{ 4 comments... read them below or Comment }

  1. Check kat Task Manager tu tengok program pe yang tengah running. Kalau nama dia pelik, dan guna extension .EXE, klik mouse belah kanan, pilih "End process tree". Kalau tak boleh jugak, download portable antivirus Dr. Web (dalam 50MB gitu fail size dia, dan yang penting free, boleh download kat laman web Dr. Web antivirus, lepas download, terus run je program, tak payah install). Seyes portable antivirus ni memang power giler!

    ReplyDelete
  2. ouh.. tq, nk try jap.. hehe ... tak reti la task manager tu mcmne.. ermm

    ReplyDelete
  3. Nak bukak Task Manager, pergi dekat desktop, tekan dekat bar yang de yang de jam, lambang start window, d.l.l., pastu tekan mouse kanan, pastu pilih "Start Task Manager" :)

    ReplyDelete
  4. lol itu tahu ler.. i mean services n process die... @@

    ReplyDelete

- Copyright © Ayie Phrofile - Powered by Blogger -